Torna la tradizionale cena dei barbareschi con fantini e proprietari di cavalli vittoriosi
28 Feb, 2019
ITALY, Siena : Aereal view from aboard of a military helicopter of the town of Siena and the main square " Il Campo" where other than 30.000 people that assist at the General practice horses race, prior the Palio horse race in Siena on August 15, 2010. The Palio of Siena (known locally simply as Il Palio) is a horse race held twice each year on July 2 and August 16 in Siena, Italy, in which ten horses and riders, dressed in the appropriate colours, represent ten of the seventeen Contrade (the medieval Siena district), or city wards.
AFP PHOTO / FABIO MUZZI

Venerdì 1 marzo si svolgerà la tradizionale “Cena dei Barbareschi” in compagnia dei fantini Brio, Gingillo e Tempesta vittoriosi nelle Carriere del 2018.
Il ritrovo è fissato per le ore 20 al Ristorante San Desiderio. “Spero che sia una serata piacevole – commenta il barbaresco della contrada della Lupa, Leonardo Giorgi -, saremo circa 85-90 persone, tutti accomunati da una grande passione ed un amore immenso per i cavalli. Ci saranno con noi i fantini vittoriosi e quest’anno abbiamo deciso di invitare anche i proprietari dei cavalli vittoriosi”. La serata avrà anche una finalità benefica con una donazione che verrà effettuata in favore dell’associazione Le Bollicine.